FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Gebruikersgroepen   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen
Mutual Aid [Pjotr Kropotkin]

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Filosofische Werken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arjen2
een doordenker

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2017 11:44 am    Onderwerp: Mutual Aid [Pjotr Kropotkin] Reageer met quote

Hallo allen,

Ik ben op trage wijze, wanneer mij de tijd gegund wordt, Mutual Aid van Pjotr Kropotkin aan het lezen. Het is geschreven als weerwoord op Darwin's Survival of the Fittest theorie. Kropotkin beschrijft hoe allerlei diersoorten juist overleven door samenwerking. De ganzen die van hot naar her vliegen en om de beurt voorop vliegen om zo de last te verdelen. De prairiehond, waarbij de voetsporen bewijzen dat de dieren bij elkaar op bezoek gaan en natuurlijk ook de mens die toch echt samen jaagt, dammen bouwt en zo voorts.

Ik vind het leuk om te lezen. Is iemand met dit boek bekend? Of kent iemand de schrijver misschien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
memeticae
een filosofreak

BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2017 3:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Neen.

Hoever ben je?

Heb je de bijen, de mieren en de termieten al gelezen?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Filosofische Werken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: