Kwetsend zijn
Hoe kwetsend is dat?
Dat jij, als kind, in al jouw kwetsbaarheid kwetsend kunt zijn?
Zonder ooit nog maar jouw kwetszijndheid te beseffen?
Dat wordt je toch wijsgemaakt?
Is dat niet, op zijn minst, krankzinnig?
Dat jij, als kind, in al jouw kwetsbaarheid kwetsend kunt zijn?
Zonder ooit nog maar jouw kwetszijndheid te beseffen?
Dat wordt je toch wijsgemaakt?
Is dat niet, op zijn minst, krankzinnig?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
In retro, denk ik dat jij mijn opmerkingen als persoonlijke aanval voelde.
Ik heb geen beeld van U, noch wens ik dat te krijgen.
Ik houd niet van ad hominem,
Ad geestigheid, dan heb je aan mij partij.
Woordenstrijd, zeker via een virtueel forum, is een redding.
Zolang we geen bommen op elkaars kop gooien of kogels in elkaars lijf pompen:
Wie interesseert het dan nog wie de "lijder" van een land is?
De Leider. Zeker!
Ik heb geen beeld van U, noch wens ik dat te krijgen.
Ik houd niet van ad hominem,
Ad geestigheid, dan heb je aan mij partij.
Woordenstrijd, zeker via een virtueel forum, is een redding.
Zolang we geen bommen op elkaars kop gooien of kogels in elkaars lijf pompen:
Wie interesseert het dan nog wie de "lijder" van een land is?
De Leider. Zeker!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Welke opmerkingen dan?Boos ben ik niet geweest maar werd wel moe van allerlei opmerkingen. Ik denk dat je een onjuist beeld van mij hebt gehad.
Ik ben mij eerlijk van geen kwaad bewust.
Ik ben eerder bang dat jij een idee in je hoofd gehaald hebt over hoe ik over jou zou denken.
Dat is best wel kwetsend.
Zeker, als je je idee daarna nog uit ook.
Ik meen niet daar ooit aanleiding toe gegeven te hebben.
Maar, epistemologisch gezien, als je het kunt bewijzen, wil ik gelijk mijn excuses aanbieden.
Sorry als ik denk dat jij geen homofiel bent.
Even goede vrienden, toch?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Mijn visie is: hij die als eerste begon te schelden is fout.Hij werd vervolgens ook behoorlijk kwaad op mij en zo stonden we ineens een partij te schelden tegen elkaar.
Kun jij je nog herinneren of jij als reaktie begon te schelden of als aktie?
Dan weet je namelijk gelijk wie fout zat.
Daarna gaan we het over kwetsen en kwetsuren hebben.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Hij die toetert is fout.
Daarom moet de toeter ook weg.
Maakt de rechtspraak zo eenvoudiger:
"Ja maar ik toeterde nog!"
- Ja, nou en? Blijkbaar was U niet baas over Uw voertuig.
Uw getoeter benadrukte dat zelfs.
Oordeel voor de andere partij.
Enter: all risks verzekering.
Waar zullen we nog eens ruzie over hebben?
kommaarop, ik ben verzekerd.
(Misschien begrijp je een beetje wat ik bedoel, en begrijp je ook de waanzin van het leven om je heen; zonder kwetsuren kom je er niet doorheen.
Maar tussen al die mensen om je heen, moet het toch mogelijk zijn hen te vinden die jou kant op vliegen?
In plaats van steeds maar de remmende vogel te zijn?
Hoe eenzaam is dat?
Remmen waar je kunt, meevliegen waar nodig, maar steeds gemiddeld zeven om je heen.
Hoeveel mensen ken jij?
Zoek ze eens op, en kijk of je op zeven uitkomt.
Het is Pseudowetenschap, dat geef ik toe, pseudopsychologie ook nog zelfs.
Geef dat maar eens toe, als je in de kamer van zes zit. (de zwevende ben jij, anders is het experiment mislukt)
Irritant!
Daarom moet de toeter ook weg.
Maakt de rechtspraak zo eenvoudiger:
"Ja maar ik toeterde nog!"
- Ja, nou en? Blijkbaar was U niet baas over Uw voertuig.
Uw getoeter benadrukte dat zelfs.
Oordeel voor de andere partij.
Enter: all risks verzekering.
Waar zullen we nog eens ruzie over hebben?
kommaarop, ik ben verzekerd.
(Misschien begrijp je een beetje wat ik bedoel, en begrijp je ook de waanzin van het leven om je heen; zonder kwetsuren kom je er niet doorheen.
Maar tussen al die mensen om je heen, moet het toch mogelijk zijn hen te vinden die jou kant op vliegen?
In plaats van steeds maar de remmende vogel te zijn?
Hoe eenzaam is dat?
Remmen waar je kunt, meevliegen waar nodig, maar steeds gemiddeld zeven om je heen.
Hoeveel mensen ken jij?
Zoek ze eens op, en kijk of je op zeven uitkomt.
Het is Pseudowetenschap, dat geef ik toe, pseudopsychologie ook nog zelfs.
Geef dat maar eens toe, als je in de kamer van zes zit. (de zwevende ben jij, anders is het experiment mislukt)
Irritant!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Kwetsen, jezelf gekwetst voelen, gekwetst zijn.
Het geeft maar weer eens aan hoe oplettend wij moeten zijn in daad en woord.
Kritiek hoe goed bedoeld, kan de ander een gevoel van gekwetst-zijn geven.
Wiens probleem is het op dat moment?
Je kan naar mijn idee niet op eieren gaan lopen, want dan kan je niets meer zeggen, zonder het risico dat de ander zich gekwetst voelt.
Wel kan je de reactie van de ander observeren.
Het proces van actie, reactie en wederom actie -van beide kanten natuurlijk.
Want ook de zich gekwetst voelende persoon zal een zekere weerstand op moeten bouwen om zich minder snel gekwetst te voelen - een soort van weerbaarheidstraining dus.
Het geeft maar weer eens aan hoe oplettend wij moeten zijn in daad en woord.
Kritiek hoe goed bedoeld, kan de ander een gevoel van gekwetst-zijn geven.
Wiens probleem is het op dat moment?
Je kan naar mijn idee niet op eieren gaan lopen, want dan kan je niets meer zeggen, zonder het risico dat de ander zich gekwetst voelt.
Wel kan je de reactie van de ander observeren.
Het proces van actie, reactie en wederom actie -van beide kanten natuurlijk.
Want ook de zich gekwetst voelende persoon zal een zekere weerstand op moeten bouwen om zich minder snel gekwetst te voelen - een soort van weerbaarheidstraining dus.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.
Dit vreesde ik al: jij leest dingen die er niet staan.Pink Panter schreef:Hier weer hetzelfde: je neemt het onmiddellijk op voor die Duitser, terwijl ik als 'fout' wordt weggezet. Wat moet ik hier daar dan van vinden?memeticae schreef:Mijn visie is: hij die als eerste begon te schelden is fout.Hij werd vervolgens ook behoorlijk kwaad op mij en zo stonden we ineens een partij te schelden tegen elkaar.
Kun jij je nog herinneren of jij als reaktie begon te schelden of als aktie?
Dan weet je namelijk gelijk wie fout zat.
Daarna gaan we het over kwetsen en kwetsuren hebben.
Door oogkleppen, een bord voor jouw kop, of andere oorzaken, zie jij alleen staan wat jouw vooroordeel ingeeft dat er zou moeten staan, een andere interpretatie is voor jou niet mogelijk.
Terwijl ik enkel een vraag stelde.
Maar in ieder geval bedankt voor het beantwoorden ervan.
En ermee mijn vooroordeel bevestigd hebt: jij hebt je in een underdog situatie weten te manoeuvreren, voelt je daar blijkbaar niet helemaal thuis en geeft graag iedereen daarvan de schuld, behalve jou zelf.
Geeft niets, jij staat niet alleen.
Sterker nog: Ik denk dat jij je met dergelijk gedrag tot de meerderheid mag rekenen. Volkomen normaal dus.
Jij hebt gelijk hoor: ik ben degene die niet spoort.
Zal ik mijzelf maar stenigen dan?
Voordat je antwoord geeft, vraag jou zelf dan eerst eens af of ik niet precies op dezelfde manier reageer, als jij.
Groetjes,
en een fijne vakantie toegewenst.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Het kwetsende aan kwetsend is dat je het expres doet.
Voorbedachte rade.
Maar waarom zou je iemand klootzak noemen en er dan bij bedoelen dat je het een irritant mannetje vindt.
Die combi is je aangeleerd op de meest doeltreffende manier.
Te weten, kwetsend naar jou toe.
En dan wil je dat wel eens uitproberen bij een ander.
Vanmorgen in Trouw een gesprek met IS vrouwen, eentje mocht er met haar man mensen afranselen, ze vond het een heel aparte ervaring.
En dan ben ik zomaar benieuwd als iemand haar afranselt, of dat dan ook een aparte ervaring is.
Iets met ogen en tenten, dat ook maar ik bedoelde tanden.
Voorbedachte rade.
Maar waarom zou je iemand klootzak noemen en er dan bij bedoelen dat je het een irritant mannetje vindt.
Die combi is je aangeleerd op de meest doeltreffende manier.
Te weten, kwetsend naar jou toe.
En dan wil je dat wel eens uitproberen bij een ander.
Vanmorgen in Trouw een gesprek met IS vrouwen, eentje mocht er met haar man mensen afranselen, ze vond het een heel aparte ervaring.
En dan ben ik zomaar benieuwd als iemand haar afranselt, of dat dan ook een aparte ervaring is.
Iets met ogen en tenten, dat ook maar ik bedoelde tanden.
Ik vroeg me even af of je een schoolmeester bent, de formulering van je antwoord deed me daar aan denken. Natuurlijk maakt het niet uit wat je in het dagelijkse leven doet voor je denkervaringen op een forum, alleen ik struikelde erover en vroeg het me af.
Ik schreef eigenlijk dat ik het predikaat 'het een aparte ervaring vinden' zo'n wonderlijk predikaat vond bij het afranselen. Je zou het eerder verwachten bij iemand die voor het eerst van zijn of haar leven oesters eet.
Het glibbert naar binnen voor je er erg in hebt, je hebt geen tijd om de sensatie goed tot je door te laten dringen, zoiets lijkt me hier ook het geval.
Je slaat iemand, waarschijnlijk nog niet eens op eigen doordachte gronden of een ideologie waarin het ranselen normaal is, maar ze mocht met haar man mee, mocht misschien tussendoor ook even een keertje, zoals je een kind even laat rijden op een parkeerterrein, en toen vond ze het een aparte ervaring.
Ik vond dat een wonderlijke opmerking.
Los van de moraal waar jij op zinspeelt.
Ik schreef eigenlijk dat ik het predikaat 'het een aparte ervaring vinden' zo'n wonderlijk predikaat vond bij het afranselen. Je zou het eerder verwachten bij iemand die voor het eerst van zijn of haar leven oesters eet.
Het glibbert naar binnen voor je er erg in hebt, je hebt geen tijd om de sensatie goed tot je door te laten dringen, zoiets lijkt me hier ook het geval.
Je slaat iemand, waarschijnlijk nog niet eens op eigen doordachte gronden of een ideologie waarin het ranselen normaal is, maar ze mocht met haar man mee, mocht misschien tussendoor ook even een keertje, zoals je een kind even laat rijden op een parkeerterrein, en toen vond ze het een aparte ervaring.
Ik vond dat een wonderlijke opmerking.
Los van de moraal waar jij op zinspeelt.
Ik vroeg me even af of je een schoolmeester bent, de formulering van je antwoord deed me daar aan denken. Natuurlijk maakt het niet uit wat je in het dagelijkse leven doet voor je denkervaringen op een forum, alleen ik struikelde erover en vroeg het me af.
Ik schreef eigenlijk dat ik het predikaat 'het een aparte ervaring vinden' zo'n wonderlijk predikaat vond bij het afranselen. Je zou het eerder verwachten bij iemand die voor het eerst van zijn of haar leven oesters eet.
Het glibbert naar binnen voor je er erg in hebt, je hebt geen tijd om de sensatie goed tot je door te laten dringen, zoiets lijkt me hier ook het geval.
Je slaat iemand, waarschijnlijk nog niet eens op eigen doordachte gronden of een ideologie waarin het ranselen normaal is, maar ze mocht met haar man mee, mocht misschien tussendoor ook even een keertje, zoals je een kind even laat rijden op een parkeerterrein, en toen vond ze het een aparte ervaring.
Ik vond dat een wonderlijke opmerking.
Los van de moraal waar jij op zinspeelt.
Ik schreef eigenlijk dat ik het predikaat 'het een aparte ervaring vinden' zo'n wonderlijk predikaat vond bij het afranselen. Je zou het eerder verwachten bij iemand die voor het eerst van zijn of haar leven oesters eet.
Het glibbert naar binnen voor je er erg in hebt, je hebt geen tijd om de sensatie goed tot je door te laten dringen, zoiets lijkt me hier ook het geval.
Je slaat iemand, waarschijnlijk nog niet eens op eigen doordachte gronden of een ideologie waarin het ranselen normaal is, maar ze mocht met haar man mee, mocht misschien tussendoor ook even een keertje, zoals je een kind even laat rijden op een parkeerterrein, en toen vond ze het een aparte ervaring.
Ik vond dat een wonderlijke opmerking.
Los van de moraal waar jij op zinspeelt.
Haha, nee weer mis !
Ik vroeg me gewoon oprecht af of je het een aparte ervaring zou kunnen vinden als iemand je afranselt. Echt je hebt hele volkstammen die het erotisch vinden als ze geslagen worden, dat is dan weer het andere uiterste.
Maar kan het zo zijn dat daar een tussengebied ligt van ' goh, wat een aparte ervaring', ik wil me hier wel verder in verdiepen wat pijn doet met een mens, ik wil wel verkennen wat de mogelijkheden daarin zijn , of het ethisch afwijzen na reflectie.
Ik vroeg me gewoon oprecht af of je het een aparte ervaring zou kunnen vinden als iemand je afranselt. Echt je hebt hele volkstammen die het erotisch vinden als ze geslagen worden, dat is dan weer het andere uiterste.
Maar kan het zo zijn dat daar een tussengebied ligt van ' goh, wat een aparte ervaring', ik wil me hier wel verder in verdiepen wat pijn doet met een mens, ik wil wel verkennen wat de mogelijkheden daarin zijn , of het ethisch afwijzen na reflectie.
of Stokhof
https://www.bol.com/nl/p/taal-en-betekenis/666862197/
Ik zei ook: of het ethisch afwijzen na reflectie.
Waar het mij om ging is dat ze er helemaal niet over nagedacht deed anders reageer je volgens mij anders.
Nou ja, allemaal muggenzifterij, er is al genoeg ellende op de wereld.
Ik voel wel wat voor de finse takkenbossen.
https://www.bol.com/nl/p/taal-en-betekenis/666862197/
Ik zei ook: of het ethisch afwijzen na reflectie.
Waar het mij om ging is dat ze er helemaal niet over nagedacht deed anders reageer je volgens mij anders.
Nou ja, allemaal muggenzifterij, er is al genoeg ellende op de wereld.
Ik voel wel wat voor de finse takkenbossen.
Ik denk dat IS redeneert vanuit de leerervaring. Het moet overtuigend zijn dat je niet kan spotten met hun wetten. Als slachtoffer had je dat kunnen weten, maar als je dan zo dom bent, dan zal je het voelen. Dat geldt in het Christendom precies zo, maar veel geniepiger.
Geniepig...subtiel..gemeen...woorden zijn ontoereikend.
Geniepig...subtiel..gemeen...woorden zijn ontoereikend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast